Det gode samarbejde mellem forældre og personale

Vi mener, at det gode samarbejde skabes igennem en god og konstruktiv dialog mellem jer forældre og personalet, hvor der er plads til at undres og være nysgerrig.

Vi er oprigtige og fortæller jer, hvad vi ser og oplever. Dette gør vi igennem den daglige kontakt til jer, og vi fortæller jer både om de gode stunder i jeres barns børnehaveliv, hvis noget er svært eller jeres barn er stødt på udfordringer.

Det gode samarbejde mellem jer og os skaber de bedste forudsætninger for jeres barns trivsel og udvikling.

Det er rigtig vigtigt, at I som forældre holder jer orienteret på kommunikationsplatformen Aula, da det er her nyheder, informationer, beskeder, ugeplaner, brochurer og billeder fra børnehaven lægges op.

Forældresamtaler

Vi afholder altid en opstartssamtale, inden barnet starter i børnehaven, hvor I forældre fortæller om jeres barn, jeres familie og I får et indblik i hverdagen i børnehaven.

Når jeres barn har gået i børnehaven omkring 3 måneder, holder vi altid en opfølgningssamtale, hvor vi sammen taler om starten og indkøringen i børnehaven og jeres barns trivsel og generelle udvikling.

I november afholder vi skolesamtaler, hvor de kommende skolebørns skoleparathed drøftes ud fra et overgangs materiale, som både I forældre og pædagoger har forberedt sig ud fra.

Udover de faste forældresamtaler afholder vi altid møde, når I eller vi har brug for at drøfte jeres barns trivsel og udvikling – disse samtaler kalder vi også for dialog møder.