Traditioner

Traditioner for hele året giver noget at glæde sig til, i hverdagen

I Trylleskoven fejrer vi altid børnenes fødselsdag. Barnet fejres med fødselsdagssang, sidder på trone med krone på og spiser af fødselsdagsservice. Sidst i hver måned fejrer vi alle de børn, der har haft fødselsdag i den pågældende måned og børnehaven bager fx en kage til alle børn. Alle fødselsdagsbørnene får en lille gave, de er med til at hejse flaget i flagstangen og der synges.

Traditionerne fastelavn, påske, Sankt hans og jul indgår altid som en del af året i Trylleskoven og bruges som udgangspunkt i pædagogiske aktiviteter.

Arrangementer med invitationer til familien

Hver år inviterer børnehaven til flere forskellige arrangementer:

• Arbejdsdag for børn og forældre med fællesspisning, hvor der vil være mulighed for forældre at give en hjælpende hånd til forskellige opgaver på legepladsen.
  • Bedsteforældredag/gæstedag, hvor børnene viser sine gæster rundt i børnehave – det plejer gerne at være op til Sankt hans, så det er med sang og bålhygge.
  • Sommerfest for børn og forældre, hvor de ældste børn optræder. Der er buffet og valg til institutionsbestyrelsen.
  • Luciaoptog, hvor de kommende skolebørn går luciaoptog for sine forældre og søskende.