Fysiske rammer

Indenfor i Trylleskoven

Trylleskoven rummer 3 stuer med egen garderobe og toiletter, hvoraf den ene stue er i en pavillon. I huset er der et fællesrum med køkken, som også fungerer som mødested for børnenes lege. I fællesrummet er der et mindre rum, hvor børnene kan fordybe sig på egen hånd eller sammen med voksne.

De 3 stuer hedder markmusene, græshopperne og muldvarpene. På de 3 stuer er der mulighed for at skabe mindre læringsmiljøer, som hver især indbyder til læring på forskelligvis. Dette er for eksempel dukkekroge, læsehjørne, puderum og afgrænset legehjørner på gulvet.

Udenfor i Trylleskoven

Fra pavillon og huset er der udgang til en stor legeplads med mulighed for, at dit barn kan udforske sin motorik. Vi har gynger, rutsjebane, cykelbane og en mindre skov hvor der bygges huler og ledes efter krible-krable dyr.

Legepladsen rummer også et bålsted og en bålhytte, hvor der tændes op og et fællesskab omkring bålet bliver skabt. Hvert år klargør børn og voksne plantekasserne og sår forskellige frø, som bliver fulgt nøje.

Vi bruger de omkringliggende nærområder som læringsmiljøer. Vi går ud og oplever naturens gang via banestien og grusgraven. Den lokale hal besøger vi en gang om ugen, hvor det er børnenes motorik, der er i fokus. De kommende skolebørn leger på skolens legeplads for at lære det bedre at kende.